Det er vores andet år inde og se Det Kongelige Teaters Moesgaard forestilling og det første jeg gjorde her dagen efter var at bestille billetter til deres næste forestilling i 2028. Jeg fornemmer en traditions begyndelse. Næste gang kommer det også til at handle om noget der står mig meget nært, nemlig Troja – græske guder, helte og trojanske heste. Det kan kun blive godt. (Den spiller allerede næste år i Dyrehaven).
Nå, men det her skulle handle om dette års forestilling: Snedronningen, som jeg helt klart vil anbefale.

Min største bekymring inden showets start, var om Snedronningens historie ville komme til at føles for tynd, for det er jo bare et ganske lille H.C. Andersen eventyr. Men jeg håbede selvfølgelig det bedste, for jeg elsker at de tager udgangspunkt i H.C. Andersens forfatterskab.
Men jeg blev ikke skuffet. Jeg synes oplevelsen var magisk. Scenografien var virkelig veludført, med en god kombination af effekter og rekvisitter. Det var tydeligt at der var tænkt i alt fra farver til bevægelser, og det var simpelthen så veludført. Skuespillet var også i topform, især var jeg begejstret for Grethe spillet af Laura Skjoldborg og prinsessen spillet af Matilde Zeuner.
Vi har jo kun Ragnarok at sammenligne med, og selvom min mand synes bedre om Ragnarok, er jeg selv lidt i vildrede og måske mest tilbøjelig til at synes lige godt om begge dele. Ældstebarnet på 10 år var med, og han syntes faktisk bedre om Snedronningen end Ragnarok fordi han bedre kunne følge med i handlingen. Tonen var mere moderne og mindre kunstnerisk, men det synes jeg faktisk også klædte den her historie fint.
Det var bare for alle en virkelig god aften og en fantastisk forestilling som jeg ikke kan anbefale nok.
Du kan stadig nå at få billetter.